8 december 2007

Oljud

Ibland hör jag mig själv
säga så dumma saker

5 kommentarer:

Unknown sa...

säga eller låta? har du varit med om att du låtit på ett sätt som helt överraskat dig? jag har det några gånger och just nu minns jag när jag skulle lära mig att kula. när det till viss del fungerade så blev jag förvånad själv. så mycket ljud det blev.

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

hm... det jag först kom att tänka på var när jag hört efteråt att jag skrattat väldigt högt. kula är jag obekant med, hur gör man/låter det?

Unknown sa...

aha. men jag tror du vet vad det är dock. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulning
lite luringt är det och jag har nära på aldrig övat. men det är nästan berusande!

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

jaha, men då är jag med. ett slags lockrop. det vore roligt att behärska! du kan alltså? hur har du lärt dig??

Unknown sa...

kan och kan, nej inte på det sättet som man skall sjunga det. jag kan inte melodierna. att framkalla ljuden har jag gjort men skulle behöva att någon visar mig igen. det var en vän som är duktig som lärde mig. det är kul när man är ute och hörs lång väg.