7 juni 2008

Sommarlov, men inte för ljuden!

Idag blev det sommarlov, plötsligt, och det kliar alltmer i fingrarna efter att sätta igång och spela in ljud. En blygsam start med upptagningar från balkongen har det blivit. Nu lyssnar jag på den senaste och det dånar så fint. Trafik på långt håll om natten och fåglar i träden kring huset.

En flytt närmar sig, vart är inte klart än, men oavsett blir det spännande att höra hur det låter där. Det är mest troligt att det blir nya förortsljud, från någon sida av Stockholm.

Fortsätt att skriva favoritljud! Eller hatljud, det går lika bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett ljud, fast jag vet inte om det är ett favorit- eller hatljud. Jag vet inte ens om det är ett ljud, men har du varit i ett ekofritt rum någon gång? Det finns ett i fonetiklabbet på Stockholms Universitet. Det är otroligt tyst där inne, inga ljud reflekteras från "väggarna". Man hör sig själv andas etc. och man förstår bättre hur viktig roll reflektion spelar. Det är både fascinerande och obehagligt.

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

oj, det låter som en spännande ljudupplevelse. får smyga in där nu på sommarlovet, då är rummet säkert ledigt! apropå att höra sina egna ljud, andning o så. jag upptäckte för ett tag sen att det blir resonans i näsan när jag har glasögon på mig. ljudet när jag knackade mot näsbenet fortplantades liksom ut i bågarna. såna insikter är roliga att få :)