7 juni 2013

Diskbänksljuden gästar Volt!


Foto: Andreas Tilliander

I morgon är det återigen dags för den fantastiska, traditionsenliga inledningen på sommaren: Voltfestivalen i Uppsala. Festivalen fyller i år fem år och det blir också mitt femte besök.

Denna gång kommer jag inte bara mingla omkring och slumpmässigt eller planerat uppleva alla möjliga musikakter, jag kommer också att stå för en av dem själv i form av en och en halv dj-timme som jag ska fylla med field recordings från alla vrår i världen. Mer om det finns att läsa på Volts egen sida >>

Finns det ett särskilt sorts ljud du hemskt gärna skulle vilja lyssna på medan du dricker en öl eller läsk i baren? Det kan löna sig att önska, jag har både det ena och andra i ljudgömmorna!

Jag berättade också om ljuden och vad som kan komma att hända på Volt i Upsala Nya Tidning tidigare i veckan, finns att läsa här >>

Inga kommentarer: