3 mars 2009

I andras öron

I lokaltidningen älskar jag ljud. Det står så, att ljud är min passion. När man läser det kan det verka som om jag lever för ljuden, men jag lever bara med ljuden. På gott och ont. Jag älskar dem inte, långt ifrån alla i alla fall. Det hade ju varit som att älska smaker eller dofter. Det finns många att ogilla. Fast jag fattar ju. "Hon som gillar en del ljud och en del inte" är ingen klockren rubrik.

Den större tidningen vill försäkra sig om att ha ringt till rätt person: "Är du Elin som älskar ljud?" Jag sa ja för att inte krångla till det.

Hur som helst. Det är roligt att något så vardagligt som ljud väcker intresse. Det är en stor del i de flesta människors vardag.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad roligt att du är i tidningen! Jag känner igen det där med att det blir underligt när det skrivs om en, att allt blir så förenklat och svartvitt. Måste vara svårt att vara lokaltidningsjournalist och klämma in historier på små små ytor. Har du ingen länk till artikeln så man kan få läsa? KRAM