12 augusti 2009

Radioskugga

Som jag har berättat flera gånger om lyssnar jag mycket på radio. Både hemma och när jag är ute och åker. Det är perfekt med radio när jag åker buss en längre bit. Radion är en svart liten fickvariant som mamma köpte under tidigt 90-tal och som bara håller och håller. Nu vill jag som ivrig radiolyssnare beklaga mig lite. Klagomålet faller ganska tveklöst under kategorin i-landsproblem, men bör likväl framföras, tycker jag.

Det gäller området kring Forum Nacka (som jag hellre kallar Nacka Forum, men det är visst ett jazzband, har jag hört). När jag närmar mig detta område med buss börjar det brusa och spraka i lurarna. Den dåliga täckningen (eller vad man kallar det på radiospråk) håller i sig ett par minuter. Det är inte länge kan man tycka, en tid man bör stå ut med, men jag kan inte låta bli att undra vad som orsakar det här sprakandet. Och går det att rätta till? Jag vet andra ställen där det råder både radio- och mobilskugga. Jag tänker se upp noggrant för att bosätta mig på en sådan plats.


När jag googlar Nacka Forum, som i bandet, kommer denna fram. Rolig.

Inga kommentarer: