29 november 2011

Sms från den förstärkta verkligheten

Vid något tillfälle ville min mobiltelefon att jag skulle slå på "förstärkt verklighet" för att kunna komma åt någon kartfunktion. Jag vet inte vad den menade, men själva begreppet har fastnat, förstärkt verklighet. Ibland händer saker som är lite märkligare än den vanliga verkligheten. Till exempel fick jag ett sms från en vän häromdagen: "Nästintill surrealistisk ljudupplevelse på tåget när en tjej mimar den låten jag lyssnar på i lurarna. Helt i synk. Kom på att hon nog också lyssnar på P3." En annan dag twittrar samma vän att hennes pappa returnerat ett par skor efter två år eftersom den ena knarrar. Min vän tycks kastas mellan verkligheterna. Vilken som är vilken är mer oklart.

Tack @hillevifilippa (Twitter) för bidrag från din overkliga eller verkliga ljudvardag!

Inga kommentarer: