12 november 2011

Hösthit

Gick till Coop i sista stund före stängning. Mörkt och dimmigt, skönt kyligt efter heldag inomhus. Första gången för säsongen som jag kände hur ansiktet blev riktigt kallt och sedan lite rött av att komma in i Coop-värmen. Bortsett från ett par tonåringar som skjutsade varandra i kundvagn på parkeringen och ett par andra sista minuten-kunder som släpptes ut från butiken av stängningsvakten var det stilla i området. Några hundrastare och ett tjejgäng på vägen hem. Intill mitt hus står ett stort lövträd och jag hörde redan en bra bit innan jag kommit fram till trädet hur löv prasslade ner från kronan. Så gott som vindstilla men löven rasade, alla ska ner på en gång. Nu sitter jag i soffan och tänker på att trädet står utanför och rasslar vidare. Kanske ett av de finare säsongsljuden just nu.

Inga kommentarer: