24 oktober 2007

Lista: Rysningar

Vissa ljud får mig att rysa, inte för att de skär i öronen eller så, utan tvärtom på ett skönt sätt. En lista får det bli.
  1. Ljudet av när nån i min närhet skriver på ett tangentbord. När jag själv skriver får det inte alls den effekten, vilket är synd. Det hade varit bra för arbetsdisciplinen under till exempel hemtentaperioder.
  2. När nån annan talar i telefon. Funkar inte med vem som helst, men ganska ofta.
  3. Bläddrande i böcker. Funkar inte heller när jag bläddrar, det måste vara nån annan. Logiken i det är nog att jag måste få enbart ljudet. Bläddrar jag själv fattar hjärnan att det är jag som gör ljudet och den sköna rysningseffekten uteblir.
Hm... trodde jag hade många såna ljud, kanske dyker det upp fler i minnet. Det är ett intressant fenomen, ljud som känns.

Inga kommentarer: