22 december 2011

De ofrivilliga bloggbesökarna

En förändring som har skett i bloggen under det gångna året är inte synlig för er som läser men desto roligare för mig. Jag kan numera se statistik över bloggtrafiken; hur många besökare Kitchen Sink Sounds har (per månad, vecka, dag eller sedan födelsen 2007), vilka sidor de kommer ifrån, var de befinner sig i världen (förundrande många amerikaner och ryssar, även någon enstaka vietnames). Och det kanske roligaste: vad besökarna har sökt efter och till följd av detta hamnat bland vardagsljuden.

Söktoppen för den senaste månaden ser ut så här:
1. sinksounds.blogspot.com
2. en val
3. jul på landet
4. kitchen sink sound
5. rallyapa
6. "den kultiverade människan"
7. djurpolis elin franzén
8. hör hit
9. it's been seven hours and fifteen days original wikiped...
10. kitchen sink sounds

Känner mig lättad av att se att ett par stycken faktiskt tycks ha hittat det de sökte efter, om de nu inte har en diskho som krånglar. Vad gäller er som sökt efter valar (eller en i alla fall), 90-talshits och djurrättskämpar är jag också glad och hoppas att ni tittar förbi igen någon gång!

En gång bloggade jag om Sinead >>

Inga kommentarer: