29 september 2012

Ljudprat i P1 med Anders Mildner och mig

En vardagsförmiddag häromveckan blev jag intervjuad på ett livligt Södermalmstorg. Det var Urban Björstadius från P1:s Vetenskapsradion Forum som ville veta vad jag tänker om vardagsljuden, med anledning av Anders Mildners nysläppta bok Koltrasten som trodde att den var en ambulans. Jag tänker så mycket om ljuden bara, det är hemskt svårt att samla och få ur sig de "bästa" tankarna under en halvtimme. Jag skulle vilja komma ihåg alla berättelser om upplevda ljud som jag fått ta del av från andra genom åren. Det är ju det som är så roligt, hur olika människor upplever ljuden på olika eller inte så olika vis. Någon gång vill jag nog samla ljudberättelserna på något vis, i en bok, film, ljuddokumentär... Jag vet inte.

De bortglömda vardagsljuden sändes den 24:e september och finns fortfarande att lyssna på här >>

Inga kommentarer: