25 november 2009

Förra året

... vid den här tiden hade min dåvarande hemort alldeles bäddats in i snö. Sjukt mycket och plötsligt och det kom med på tv. Det blev kaos på många vis, men innebar också ett välkommet skifte av ljudbild. Jag kunde gott tänka mig en sån förändring ganska snart, det är ju snudd på december. Det plaskiga, duggiga och leriga är lite av gårdagens nyheter. Ungefär vid den här tiden för ett år sedan höll jag också på att intervjua för min uppsats om vardagsljud. Vi kom in på temat vinter och snö i en intervju. Någon avskydde ljudet av att gå på snö (och snö över huvud taget) medan en annan var riktigt förtjust i det; "Det är lite festligt att gå på nåt vitt, det är inte var dag man knarrar omkring i snö!". Jag håller med, det är nåt nytt med snö, år efter år.

Inga kommentarer: