1 maj 2010

O-ow!

Minns du ljudeffekten för inkommande Icq-meddelanden? Ett ljud jag hörde så otroligt många gånger under några år för att numera aldrig få höra det någonstans, utom när det har dykt upp i minnet. Det är ett positivt minne och definitivt ett ljud som idag kan sorteras under kategorin nostalgi. Nuförtiden kör jag Msn, ljudlöst. Och jag verkar höra till det utdöende Msn-släktet medan de flesta lever sina liv på ännu tystare Fejan.

En observation: När jag spelar upp klippet med Icq-ljudet reagerar katten som sover i fåtöljen. Lyfter på huvudet och tittar åt högtalarnas håll. Vad tänker hon att det kan vara?

2 kommentarer:

maria sa...

Den vore ju perfekt som sms-signal ju! Och du är inte ensam ljudlös msn-användare som saknar Icq. Jag är likadan!

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

jag tror jag vill låta ljudet förbli ett minne, hellre än att återuppliva det i mobilen :)