26 januari 2009

Min lägenhet är så otät

Ställen som skulle kunna tätas:
  1. Alla fönster - håller man handen nära fönsterskarven blåser det för fullt, och kommer in en massa ljud såklart. Det är till exempel många som tycker om att åka raggarbil förbi här, sådana ljud kommer in mer än de skulle behöva. Busåkarljud. Särskilt när väglaget blir lite osäkert, då måste de ju passa på, ut och åka. Jag klagar inte på raggarbilarna, det är otäta fönster bara, slarvigt gjort. Raggarbilarna känns lite speciella. En har tillhört Televerket men har sprayad text på sig nu.
  2. Dörren - när jag släcker lampan i hallen lyser trapphusljuset in genom dörrspringan och jag hör allt de säger där ute. Håller jag in dörren lite blir det tyst. Det vore kanske tråkigt i och för sig att inte kunna höra något, ibland tjuvlyssnar jag, till exempel när de säger godnatt och de kanske har varit på fest ihop och kanske ska ses igen och så. Det är knappt att tjuvlyssna, ljudet bara kommer in och jag är där.
  3. Ventilerna - det visslar oavbrutet. Håller jag ett papper framför ventilen sugs det fast och sitter där sedan. Ska det vara så med ventiler?

Inga kommentarer: