22 april 2009

Högst vinner

Nu skriver jag till riktigt hög musik. Nån granne spelar så högt, det bullrar i luften, i en monoton rytm. Det brukar vara så här ibland och jag brukar försöka att inte bli irriterad, tänka att den som spelar nog inte vet hur det låter inne hos mig. En metod som jag har börjat använda är att liksom reducera basbullret genom att själv spela musik så högt att jag inte hör det där andra. Men det gör väl inte saken bättre, det blir väl bara värre, kan man tänka om det. Ja, det blir en ond cirkel. Tänk om alla skulle göra så. Hela huset skulle bullra. Men jag ser den här metoden som ett tillfälle att lära mig att ha högre volym också (se tidigare inlägg). Jag har ju oftast så lågt. Så nu hör jag nästan ingenting från grannen samtidigt som jag tränar upp min volym(o)känslighet. På en av högtalarna ligger en humla som är död, men det var den redan när jag kom hem häromdagen.

Inga kommentarer: