30 september 2009

Tenta

Det är hemtenta och jag isolerar mig i lägenheten fram till fredag eftermiddag då alltihop ska vara färdigt, välformulerat och ivägmailat. Det blir ganska tyst här när jag måste koncentrera mig så många timmar i sträck. Ingen musik eller radio som ofta annars. Men så insåg jag att jag faktiskt har pratat en del under dagen, lite i telefon då och då men framförallt med katterna. Det går automatiskt; "Har du tråkigt?", "Vad vill du ha för mat då?", "Nej! Om du biter i växterna ställer jag dem ända här uppe". Själva bjuder de på Chewbacca-liknande knorrljud och hasande steg på parketten pga av all päls under tassarna. De liknar inte riktigt katter.

En av de två besökarna.

4 kommentarer:

Emma sa...

Är det Aslan på bilden? Han är så söt! Jag blev färdig med hemtentan idag också!! Så imorgon ska jag se mig om nere på stan, det har blivit höst här ordentligt nu. Ser lite konstigt ut. Ska fota och lägga upp. Men nu ska jag blogga lite själv. Hejsvejs!

Anonym sa...

Åh, så söt. Du kommer att sakna dem sen?

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

ja, han är väldigt söt. den andre ser buttrare ut men är också söt. kommer nog att bli lite tomt när de flyttar hem till sitt. det har varit trevligt att hela tiden ha ett slags sällskap när jag är hemma.

men jag ser fram emot att få ha mina kläder igen (såna som inte är kompatibla med ljus kattpäls), att inte bli väckt klockan sex av rastlöst jamande/leklust och att växterna får ha sina blad i fred och slippa bli uppkräkta efter en liten stund kattmagen.

just nu är det lite knepigt också. högra delen av tangentbordet täckt med katt. får trycka på de tangenterna genom pälsen. vill jag använda musen får jag sträv tunga mot handen på köpet. men det är det såklart värt att ha lite fluffigt sällskap.

Emma sa...

haha, låter mest mysigt... kanske skulle ha en katt... hm... en gammal seg kunde man ju skaffa. som levt som innekatt alltid...kanske..