13 januari 2008

Elektricitet i luften

Idag är vi arbetsmyror här hemma, jag med uppsats och A med katalog. Jag har tagit paus nu (men klarar jag att sätta undan datorn, nej...) och tänkte just Vad tyst det är, men sen hörde jag hur det surrar. Det är så elektriskt här, helt fullt i luften.

Arbetet med uppsatsen går framåt, i vilken riktning vet jag inte. Den har i alla fall blivit längre. Igår besökte jag Gallerian för att studera ljudinstallationerna som ska vara med i uppsatsen. Det var andra gången som jag var där i studiesyfte och liksom förra gången var jag nära att gå i fällan, köpfällan. Jag skulle ingenting ha men dras ändå in här och där och får syn på saker som jag inte vetat om förrän då, och sen finns de i begärets medvetande. Jag klarade mig undan igår men jag måste klart jobba på min proffesionalitet när jag ska ut och observera. Jag har inte råd med den typen av deltagande observation.


Inga kommentarer: