22 januari 2008

En ny kurs och tillhörande effekt

Så har nästa termin börjat, idag. En lång dag med mycket information. Teorier, metoder. Mest sånt jag hört om förr. Men en sak som jag inte har hört förr var det klickande, eller knäppande kanske, som kom från läraren under hela föreläsningen. Jag ville gärna tro att det var glasögonbågarna som knarrade, då slipper jag tänka på mer mystiska förklaringar, men jag är faktiskt inte alls säker på att det var bågarna. Jag har aldrig haft en sån lärare förut. Ser med spänning fram emot nästa föreläsning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, mystiskt!! Fast det värsta är väl att man inte riktigt kan koncentrera sig på det väsentliga.

kitchensinksounds[a]gmail.com sa...

ja, det är inte bra. och framförallt kan det ju bli jättetråkigt för en lärare (även utanför yrkesrollen förstås) att upptäcka att folk uppmärksammar klickandet, det är ju svårt att stänga av en sån "effekt".

själv har jag ett rätt fascinerande "ryggknak" som uppstår när jag vrider ryggen åt ena hållet. man hör liksom hur varje kota knakar till, som att dra ut den veckade delen på ett sugrör, typ. det krävs lite teknik, inget ljud som väsnas titt som tätt, utan ett mer exklusivt trick som jag gärna demonstrerar ibland :)