9 december 2012

Ljudkalendern - Efterskottslucka 8: Tunnelmusik


soundcloud.com/maxwell/public-performance-saint-urbain-clark-underpass-08-06-2011
Det blev aldrig tid för ljudkalendern under lördagen. Lucka åtta öppnas därför först nu. Strax innan jag skulle bege mig iväg till lördagens middagsbjudning blev jag ordentligt trött och bestämde mig för att ta en extremt kort men förhoppningsvis välgörande lur på soffan, bara tio minuter (optimistiskt nog, och kanske till följd av ett lätt julölrus, ställde jag ingen klocka utan litade på att jag skulle vakna av mig själv, ytterst riskabelt.) Jag letade fram en favorit att lyssna till medan jag slumrade till; en inspelad ljudperformance i Montréal, där miljöljud och musikaliska klanger möts på ett sätt som jag är så svag för. Bakom verket står, bl.a., duktiga Oljud Sthlm-programmeraren Max Stein (som snickrar på våra nya projekt, premiär snart!). Det blev en kort soffvila, som planerat, och jag höll mig vaken till femsnåret.

Varsågod; blunda och njut av en ovanligt stämningsfull biltunnel.
Public performance: Saint Urbain underpass >>

Inga kommentarer: