3 december 2012

Ljudkalendern - Lucka 3: Dragspelsbonanza på röda linjen


Bakom dagens lucka gömmer sig en alldeles färsk ljudupplevelse.
Idag fick jag sällskap av dragspelsmusikanter såväl tur som retur under mina kollektiva resor längs röda linjen. Den inspelning som länken här nedan leder till gjordes under dagens första dragspelsresa, Hornstull-Slussen, och dragspelaren hade också en man på melodica med sig. Jag fiskade kvickt upp mobilen för att spela in och gjorde detta, i smyg, tills männen rundade av och det var dags för både dem och mig att kliva av. För att lätt hålla reda bland telefonens inspelningar tänkte jag att det var smart att döpa ljudfilen direkt. Duttade på skärmen men hörde i stället inspelningen börja spelas upp där jag stod intill musikanterna. Efter en knapp sekund hade jag under panik lyckats pausa och låtsades i stället att ljudet var början av en ringsignal. Satte luren mot örat som om jag försökte svara och klev sedan av tåget med, tror jag, trovärdigheten i behåll.


Inga kommentarer: